Digitala verktyg, språkutvecklande arbetssätt.

I vår kommun har vi ett projekt som vi kallar SKUA (Språkutvecklande arbetssätt.) Vi träffas på studiedagar och arbetar efter boken Gibbons. I torsdags den 12/10 var det studiedag. Kursledarna från SKUA frågade mig om jag ville hålla en station under dagen på 30 minuter i våra olika grupper kring digitala verktyg. Det var roligt att få delta med tips kring digitala verktyg för låg-och mellanstadiekollegor. Jag gjorde en presentation. Den finns delad här. Mitt upplägg startade med att visa hur Appwriter fungerar. Efter det visade jag inläsningstjänst som hela vår kommun har till alla elever. Sedan gick vi över till Apptips som man kan använda i undervisningen. Vi avslutade att lyssna en bit på en Podcast från Mattias Ribbing om hur man lär in ett nytt språk snabbt.

presentation

 

Kommentera

