Nytt läsår startar!

Dags för att starta igång bloggen igen efter sommaruppehållet. Hoppas alla haft det riktigt härligt och fyllt på med solens energi inför hösten. ( såg ett roligt citat på Facebook på engelska om lärare ” Teachers are like solar panel. They recharge during the summer”) 🙂

Jag hade mycket ny energi till dagens uppstarten på min skola. Roligt att träffa både nya och gamla kollegor. Efter uppstarten och schemalogistik, satte jag igång med IKT-uppdraget jag har. Jag fick delta med Nordenbergsskolan (gymnasiet) och Högavångsskolan (högstadiet) på en föreläsning/visning av digiexam. www.digiexam.se

Spännande att lyssna på och handlade om ett program där man gör digitala prov till sina elever. Vi fick en inblick i hur man kan skapa ett prov i digiexam, lägga till bedömningsmatriser, göra formativbedömning i digiexam. Intressant att ta del av och jag blir nyfiken att prova med mina elever.

Imorgon fortsätter en spännande uppstart av terminen med en resa med många kollegor från Olofström till Stockholm i matematiklyftets regi.  🙂

Precis som under de andra läsåren som jag har bloggat kommer jag att fortsätta med bloggen och skriva tips kring IKT och dela med mig av tankar och erfarenheter. Välkomna att kika in på bloggen. Kanske ni finner något tips som är användbart till er undervisning.

Önskar alla en härlig uppstart med kollegor och elever och hoppas på många nya utmaningar för läsåret 2016/2017 🙂 / Katarina 

Kommentera

