Sett-mässan vecka 17

lovade i mitt förra blogginlägg att dela med mig mer av SETTmässan. Hör passar jag på att dela min kollega Marie Johanssons blogginlägg. Vi var tillsammans på mässa och vi gick på olika föreläsningar. Maries blogginlägg finns på Olofstöms skoldatateks hemsida.

Skoldatateket Olofström

SETT står för ”Scandinavian Educational Technology Transformation” och är Skandinaviens största mässa och konferens inom det moderna och innovativa lärandet.

Under några dagar bevistade några kollegor och jag SETT-mässan i Kista för att hitta inspiration till vårt fortsatta IKT-arbete inom kommunen. Det var Katarina Enbom-Fransson (som också har gjort inlägg på sin blogg om SETT-mässan), Christoffer Saar, Camilla Enberg, Eliisa Uusivirta, Magnus Persson och jag som satte oss på bussen på måndagskvällen för att vara på plats till invigningen av mässan. På mässan erbjöds ett stort antal föreläsningar och många utställare av olika digital mjukvara och hårdvara. Jag vill gärna förmedla vidare en del av det jag lyssnade till och såg – det som jag tror kan vara till nytta och något att satsa på.

Det var många av föreläsarna och utställarna som inriktat sig på gruppen nyanlända av förklarliga skäl. Skoldatateket Stockholm var representerade i flera föreläsningar och en av…

View original post 445 fler ord

Kommentera

