Vårterminen startar 2016

Imorgon börjar vi jobba igen. Då har vi två arbetsdagar framför oss med utvärdering av höstterminen och planering för den kommande. Vi kommer också få utbildning i nya infomentor, som är ett nytt system. Ska bli roligt att få träffa alla kollegor igen och möta eleverna på måndag. Nu har jag fullt med energi igen och många nya idéer som jag vill prova med mina elever. Min första utmaning blir att lära mig nya infomentor.Jag har tjuvstartat lite innan jul när jag var på ett möte med infomentor för vår kommun. Idag loggade jag in och nu finns nya infomentor att börja använda. Jag kunde inte låta bli att prova med att överföra mina pedagogiska planeringar till kunskapsrummet. Så det har jag testat. Resten väntar jag med tills jag varit på utbildningen på fredag. Men passar på att dela en länk här till nya infomentor via en film på youtube. Nya infomentor

Fler spännande saker väntar i januari med en nätverksträffe med IKT i Blekinge. Ska bli roligt att få delat och träffa pedagoger som arbetar med IKT från de övriga kommunerna.

Det planerade IKT-cafét för vår kommun fick vi flytta på, men den 25 januari blir det av. Då inbjuds pedagoger i Olofstöms kommun att komma till Vilboksskolan för inspiration i IKT. Det blir Google classroom, responsverktyg, AppWriter Cloud och QR-koder på agendan. Hoppas på en givande eftermiddag med IKT utbud.

En spännande vårtermin väntar efter en härlig julledighet. Bloggen har också haft jullov, men nu är den igång igen. Välkomna att följa min blogg under vårterminen. / Katarina 

Lämna en kommentar