Smartboard

Vill tipsa om Smartklubbens filmer som finns på youtube. Där finns många att välja mellan som visar olika funktioner och hur man använder sin smartboard.

Idag hade jag en liten samling i mitt klassrum för de pedagoger som var nya på smartboard och för de som ville bli lite extra uppdaterade och få lite tips. 

Jag visade hur jag använder smartboarden med de olika pennorna och deras funktioner. Hur man sparar och hur man skriver ut. Jag visade hur man hämtar bilder och ändrar bakgrund i pedagogiskt material. Jag visade också hur man infogar en länk till en bild. Vi var inne och kikade på mätverktygen. Jag varvade detta med filmer från SMARTklubben. Längst ner i blogginlägget har jag delat en av länkarna till tips & trix från SMARTklubben och netsmart. Jag tycker det är jätte bra filmer som är lätta att följa. Man kan titta flera gånger och sedan provar man själv. Öva framför smartboarden är viktigt. Det krävs lite träning för att bli säker på att använda smartboard. Länken nedan är 10 små filmer om ”Kom igång med smartboard”.

Jag tycker smartboard är ett bra digitalt redskap i klassrummet, som ger klassrummet en ny dimension. Jag gillar smartboard. 🙂
http://youtu.be/O7_-tstEvlM?list=PL-2W21LxrqPt29AvcrvnAnV4Xde9QS2pl

Kommentera

