Medvindsmässa

I helgen var det medvindsmässan i Olofström. Där visade olika företag upp sin verksamhet. För utbildningsförvaltningen fick jag stå tillsammans med Linda och Camilla från Infomentor. En bit från oss fanns Christoffer Saar och Henrik Tröst (IKT-pedagoger) och visade upp Goggle classroom. Det var mycket folk på mässan och flera stannade till hos oss för att få veta mer om Infomentor. Ett par elever kom fram. De ville ha nya lösenord för att komma in på infomentor och se information. Även ett par föräldrar var där och fick lösenord. Jätte roligt tycker jag. Ju fler som loggar in desto bättre. Infomentor är ett bra digitalt verktyg för föräldrar och elever att ta del av skolan och skolarbetet. Själv lägger jag ut alla hembrevet och veckoplaneringar till mina elever och föräldrar. Det har jag fått positiv respons av under utvecklingssamtalen. Jag delar också alla mina pedagogiska planeringar med både elever och föräldrar. För alla föräldrar i min klass, så finns det att ta del av. 

Själv är jag inne mycket i Infomentor,som förälder till mina egna barn. För mig är det viktigt att vara aktiv i mina barns kunskapsutveckling och kunna vara där och stödja och hjälpa mina barn. 

Alla omdömen finns också i infomentor och just nu håller jag på med bedömning för svenska. Snart ska jag tända upp det för föräldrarna på familjewebben. Ju fler lärare i kommunen, som lägger ut på infomentor och delar sina planeringar ju fler föräldrar kommer att logga in. Finns det ingen information i Infomentor hub ,när man som föräldrar loggar in, så tror jag att man slutar kika efter. Infomentor är ett redskap som vår kommun bestämt att vi pedagoger ska använda. För mig fungerar det bra och underlättar för mig vid; planering, kontakt med hemmet och vid utvecklingssamtalen. Jag känner mig nöjd. Medvindsmässan var mycket lyckat och jag hoppas att vi spritt en positiv anda till elever och föräldrar att logga in och få information om skolan och kunskapskraven.

Linda från Infomentor passade på att att några foto på mig, Camilla och två elever som hälsade på oss. Här kommer några foto från medvindsmässan och ”Heja Olofström”.

   
 

Kommentera

