Google översätt – nu med skanning och uppläsning!

Skoldatateket Olofström

Blog

Häromdagen bloggade Katarina, en av våra förstelärare inom IKT och även klasslärare, om hur hon och jag utforskade Prizmo för att kunna använda den till elever i hennes klass. Det är ju en skanningsapp för att snabbt kunna fotografera en text och få den uppläst.  Den fungerar bra, men jag har också fått veta att Google översätt nyligen har utökats med skanningsfunktion! Så är det också i vår digitala föränderliga tillvaro; just som man är på gång att ta till sig ett verktyg så dyker det upp ett annat! När jag provar upplever jag den ännu enklare och väldigt mångsidig! Det enda jag saknar i den nu är att kunna ställa in språk från svenska till svenska för att använda den som tal-till-text-app. Läs gärna recension, se filmen ovan och prova själv. Den är ju dessutom gratis!

View original post

Kommentera

