Filmer frånUR:orka plugga

På youtube fann jag från UR ett par korta filmer som vänder sig till elverna. De heter orka plugga. Filmerna är tydliga om hur man når kunskapskraven. Filmerna förklarar på ett tydligt sätt för eleverna vad t.ex ett utvecklat resonemang i svenska innebär. jag delar länken här till UR filmer från youtube. De är bra även att ta del av som lärare. Jag kommer att använda mig av filmerna till mina elever. Jag funderar också på att dela dem via infomentor hem till föräldrarna.

https://m.youtube.com/watch?v=KxbabP0EBGk&list=PLQjOCUclovAcODqLmiHg74j1

Kommentera

