Webbmagistern

När mina elever färdighetstränar olika moment brukar jag använd mig av digitala verktyg, såsom datorn eller iPaden. Just nu arbetar vi med multiplikation. Vi övar förståelsen mellan multiplikation och division. Vi tränar oss på att formulerar egna problem med multiplikation och division. Sedan behöver de kunna tabellerna för att lösa uppgifterna och använda en bra matematisk strategi. Tabellerna är övning och övning för många. Av min kollega Ulrika fick jag tipset om webbmagistern. En jätte bra sida med många bra övningar för olika ämnen. Där kan man öva tabellerna som rättas av programmet och en liten figur i hörnet med en pratbubbla talar om ett betyg. Eleverna tyckte det var jätte kul.

Vill gärna dela med mig av det tipset. Prova gärna webbmagistern. Jag har även använt det hemma till min egen son. Ett roligt sätt att öva på. Här delar jag länken dig.

http://www.webbmagistern.se/

Kommentera

