digitalt verktyg i No: Rovdjursskolan

I no läser vi just nu om hur djur och växter klarar vintern. På vår skola har vi elevboken Koll på No. Jag använder mig av den. Där kommer vi in på djuren Björn, varg, järv, räv och andra rovdjur. Eftersom digitala verktyg tilltalar mig och jag och mina elever ofta tar hjälp av digitala verktyg som hjälpmedel började jag leta efter bra sidor på nätet att använda under lektionerna. Jag fann en jätte bra sida som jag fastnade för. Delar länken här:
http://www.rovdjursskolan.se
Den heter rovdjursskolan. Sidan är uppbyggd med texter och filmer. Där finns bilder. Material för läraren och för klassrummet. På torsdag ska vi ha No. Då ska jag visa eleverna rovdjursskolan.

2 thoughts on “digitalt verktyg i No: Rovdjursskolan

  1. spännande med olika läten. Undrar (du är bra att fråga). Brukar man skriva skriftliga omdömen innan utvecklingssamtalet om det sker i början av en termin? för visst ska de skriftliga ? omdömena vara satta i juni under Vårterminen?

    • Mina elever fick sina skriftliga omdömen innan jul. Nu i slutet av januari och början av februari ska jag ha utvecklingssamtal. Då tar vi fram och tittar på omdömena och pratar kring hur eleven ska nå nästa nivå. Sedan blir det ett nytt omdöme innan sommaren, som vi tar fram vid samtalen i september. Då gör vi också upp en IUP för det läsåret.

Kommentera

