Webbkurs bedömning och betyg.

Jag vill rekommendera skolverkets webbkurs för bedömning och betyg. Jag delar länken här till portalen.

http://www.skolverket.se/kompetens-och-fortbildning/larare/bedomning-och-betyg/webbaserad-kurs-i-bedomning-och-betygssattning-1.201715

Denna kurs är på 40 timmar. Den består av 6 moduler och en slutuppgift. Varje modul innehåller undermoduler med uppgifter. Modulerna innehåller filmer med föreläsningar som är jätte bra. Det är filmer med intervjuer av lärare och filmer från klassrum. Modulerna innehåller också texter att läsa och skrivuppgifter man gör efterhand. Kursen tar tid, men man lär sig oerhört mycket kring lgr11, kunskapskraven, bedömningar, betyg, modeller för dokumentation och olika arbetssätt.

Jag är framme vid den sista modulen nr 6 och är snart klar med kursen. Den är för åk 4-6, men jag tycker att även om man arbetar på lågstadiet har man mycket stor nytta av denna kursen. Man blir väl insatt i lgr11 genom denna kursen och den passar för alla lärare tycker jag. Man har mycket nytta av kursen i sitt arbete med sina elever kring bedömning och dokumentation. Jag blev även stärk i mina egna tankar kring bedömning och dokumentation och jag kunde känna igen moment som jag själv gör med mina elever. Som ett tips från mig. Gå gärna kursen. Den är bra.

Kommentera

