Men vad gör du på riktigt då?

Läste detta inlägg från bloggen Mitt Flippade Klassrum. Många tänkvärda saker i denna texten. Jag håller med om det som är skrivit där. För mig är digital teknik en del av verkligheten. Den är en del av mitt liv, mina egna barns liv och mina elever. Delar inlägget för jag tycker det var mycket bra skrivet /Katarina

Mitt Flippade Klassrum

En dag, precis före jullovet, var min son, tio år gammal, och min dotter, elva, djupt försjunkna i Minecraft. Med varsin platta i handen. Alvin stod ute i hallen och spelade medan Ida satt i soffan i vardagsrummet. Ida ska påkalla sin lillebrors uppmärksamhet och ropar till honom ”Alvin, kom hit!”

Alvin tar sin Minecraft spelare och går till Idas spelare inne i spelet. De möts.

Ida ropar igen, nu lite lätt irriterad ”Men Alvin – kan du komma HIT nån gång!”

”Men jag är ju hos dig, ser du inte det i plattan?”

”Men ååh – jag menar på riktigt!”

På riktigt. För min tioåriga son, var mötet på riktigt. Han var övertygad om att det var i spelet de skulle mötas. Det var ju just där han befann sig, just då.

Jag tänkte en hel del på den händelsen under lovet. Det där att något är ”på riktigt”…

View original post 919 fler ord

Kommentera

