statens medieråd.

Delar med mig av länken till statens medieråd.
http://www.statensmedierad.se/Kunskap/Internet/Sprid-natkarlek-pa-NoHate-dagen-4-november-/
Något jag finner viktigt att jobba med mina elever. När jag lyssnade till Dan Leighton på Google summit i Stockholm, så bekräftades mina tankar om hur viktigt det är att vi i skolan diskuterar och visar eleverna vad som är rätt och fel på internet. Vilka lagar och regler som gäller. Vi måste vara där och vara förebilder.På min skola och på ytterligare ett par skolor i kommunen har jag åkt runt och undervisat i säkerhet på nätet där jag bland annat har använt material från statens medieråd för skolan. Ett bra material som är lätt att använda för alla.

Kommentera

