Cela

Just nu är jag hemma och är krasslig. Har en käkledsinflammation. Inte alls så roligt, men det hindrar ju inte att man bloggar lite. Har svårt att hålla mig ifrån mitt roliga jobb. Igår fick jag mail från Cela.
Cela betyder collaborative e-learning arena. Och är ett projekt här i Blekinge. I mitt försteläraruppdrag har jag fått det spännande uppdraget att planera studiedagen den 27 november med Cela. Det känns så roligt. Jag har lyssnat in hos mina kolleger runt om vad det är för digitala verktyg som används och som de vill veta mer om. Och vår IKT-plan är nu klar. Nästa vecka ska vi presentera den för ledningsgruppen. Utifrån IKT-planen och vad jag hört från kollegor har jag funderat på vad för workshops som ska erbjudas denna dag. Har nu mailat mina tankar till Cela, som svarat med positiv respons om att det låter toppen. Nu ska vi bara få till en tid för planering av dagen. Hoppas att alla mina kollegor i kommunen kommer att få en toppen dag den 27 november. Jag låter det vara en liten cliffhanger här om vad innehållet blir på studiedagen tills den är helt planerad. 🙂

Kommentera

