Dela appar på fler ipads och lite annat smått och gott.

http://www.skolappar.nu/vpp
Delar en länk som jag fann på skolappar. Vi har ett par iPads på vår skola, men det blir dyrt eftersom man behöver köpa appar till varje iPad. Nu fann jag detta VPP, ett sätt att lägga appar på flera ipads. En skollicens.

Det känns positivt och ger en möjlighet att utöka ipads i skolan.
Idag har jag besök åk 3 och visat olika appar som vi har på vår iPad. Det är ett stort intresse hos eleverna och det är ett bra sätt till att öva olika skolämnen. Jag har också besökt förskolan i Jämshög idag. Vi har tittat på appen skolstil2 med personalen. Om ett par veckor ska jag komma och vara med i barngruppen och jobba med ASL att skriva sig till läsning. Ska bli roligt.
Jag hann med ett besök i åk 6 också på Jämshöhsskola. Där jobbade jag och eleverna med ett Google drive dokument. Vi skrev och delade dokument mellan varandra.
Min eftermiddag avslutades tillsammans med personal på Jämshögsskola. Jag visade personalen utbudet på appar som finns på ipaden. Vår IKTpedagog Birgit var också med och vi hade tillsammans lite workshop. Vi jobbade också med Google drive och vi tittade på kalendern i Google. En spännande eftermiddag med kollegor.
Jag kommer nu under några onsdagar besöka klasser och jobba med iPad och Google drive dokument för att sprida dessa digitala verktyg ut i klasserna.

2 thoughts on “Dela appar på fler ipads och lite annat smått och gott.

Kommentera

