Blandad kompott av digitala verktyg.

Igår hade jag en händelserik dag med implementering av digitala verktyg. Jag började dagen med att träffa kommunens IT chef för att få lite rätsida på att filmer som vi streamar laggar lite då och då. Därefter begav jag mig till Jämshögs. Förskoleklassen behövde hjälp med deras nya Ipads. Jag visade ett utbud av lite olika appar som jag ska hjälpa till att lägga in. Därefter blev det bildlektion i klass 6a. Där visade jag eleverna programmet paint. De tillverkade sedan fina bilder i programmet. En mycket lyckad lektion. Jag avslutade dagen tillbaka på Vilboksskolan där jag hjälpte åk 1lärarna att starta upp en klassblogg med webbstjärnan. En rolig dag på jobbet där jag kände att de digitalverktygen används mer och mer ute i klasserna och efterfrågas av både elever och lärarna. Kul!
Idag har vi haft Vilboksdagen där alla eleverna är blandade i grupper och gör olika lekar. Jag gick runt och fotograferade alla stationerna och på eftermiddagen gjorde jag en animotofilm som jag delat till alla lärarna. Imorgon är det studiedag. Då kommer Marie från datateket och ska berätta om ljudböcker.

Kommentera

