Smartboard och SMARTklubben

Denna veckan inledde jag med lite handledning för mina kollegor kring användning av smartboard. Jag har en bok som heter Inte utan min smartboard. En bra bok som är lätt att följa med tydliga instruktioner. Jag har lärt mig det mesta genom att följa den boken, övat mig på egen hand och tillsammans med eleverna. Mina elever lär sig smartboarden jätte snabbt och ibland när det krånglar till sig, så är det alltid någon av barnen som ser en lösning. Det är roligt tycker jag. Jag visade grundfunktionerna som att skriva, infoga bilder, infoga länkar, spara i notebook, skriva ut, galleriet, sidsorteraren. Jag är medlem i SMARTklubben. Det kan jag rekommendera att skapa sig ett konto hos. Det är ungefär som lektion.se, fast med färdiga smartboardövningar som lärare runt om i landet lagt ut. Länken till SMARTklubben är http://www.smartklubben.se
Jag passade också på att visa MatteBorgens interaktiva material till smartboarden. Det finns mer och mer interaktivt material för undervisningen. Jag upplever att lektionerna blir bättre, mer spännande och fler elever är aktiva vid genomgångar med interaktivt material.

Kommentera

