Positiv feedback av föräldrar!

Igår hade vi föräldramöte. Det blev ett mycket bra möte. Föräldrarna är igång med att använda vår familjewebb Infomentor och idag har deras barn fått egna inlogg. Den digitala lärplattformen för vår klass är i full gång.
Igår presenterade vi klassbloggen för alla föräldrarna också. De var mycket positiva till vår blogg. En mamma som redan hade uppmärksammat vår blogg innan mötet kom fram till mig och sa- Det är så roligt att läsa bloggen och se vad ni gör i skolan. Det första jag gör när jag sätter mig på bussen hem från jobbet är att gå in och läsa bloggen.
Jag blev så glad att höra det. 🙂
Idag när vi var inne på vår klassblogg hade fler föräldrar lagt kommentarer till bloggen med beröm. Detta är jätte bra. Jag känner att syftet med bloggen kommer att uppnås. Barnens lärande kommer att synliggöras och diskussioner hemma om skolarbetet kommer som ett naturligt inslag när man läser bloggen. Jätte roligt. Jag kan rekommendera alla lärare att skapa en blogg till sin klass. Det är så lärorikt. Man får med mycket från läroplanen när man jobbar med bloggen. Det som skrivs ska var korrekt och kunna läsas av en mottagare. Det blir naturligt att diskutera vad man får skriva och publicera på nätet. Vi reflekterar kring skolarbetet när vi skriver och vi skapar en positiv anda över vårt skolarbete som vi är stolta över.
Vi använder webbstjärnan som verktyg att skapa blogg.I tidigare inlägg har jag delat länken till webbstjärnan och till klassens blogg. På deras sida finns all hjälp man behöver. Man behöver inte kunna någonting alls om bloggar, utan bara följa deras instruktioner. Tillsammans med eleverna lära man sig sedan allt man behöver för att göra en blogg. Till alla mina kollegor som läser detta, så hjälper jag gärna till om ni blir sugna på att starta en klassblogg.

Kommentera

