Min första QR-kod :)

YES!! Jag kunde göra en egen QR-kod. Det var väldigt lätt, men man blir bara så glad när man lär sig att göra något alldeles nytt.
Jag gjorde QR-koden i kaywa. På ett av mina tidigare inlägg har jag länkat till en instruktionsfilm om hur man gör QR-koder.Till min QR-kod som jag gjort idag länkade jag en film från youtube om svampar. Imorgon blir det en extra spännande dag för då ska jag prova QR-koden på mina elever. Vi ska ut i skogen och plocka svamp. Med mig tänker jag ta min egentillverkade QR-kod och mobiltelefon. När vi plockat svamp en stund ska vi sedan samlas runt QR-koden och scanna den. Simsalabim så blir det en filmstund i skogen om svampar. Återkommer i nästa blogginlägg om elevernas reaktion och hur lektionen fungerade.

Kommentera

