Sista dagen på lågstadiet

Ja då var det sommarlov för eleverna. Några dagar kvar att jobba för mig. Efter sommaren blir det mellanstadiet för mig. Jag ska följa mina elever upp på mellanstadiet och jag ska få en ny kollega att arbeta med. Nytt klassrum också, så det blir mycket nytt. Sista skoldagen för trean firade vi med glass och jordgubbar som min kollega Marie hade fixat. Så gott och mysigt för våra elever. Kommer att sakna att inte jobba med Marie, men vi är ju på samma skola, så vi får utbyta idéer under raster istället. Eftersom ett av våra stora teman i åk 3 hade handlat om fjärilens livscykel, så hade jag och Marie tillverkat varsin ”klubbfjäril” till våra elever och skrivit glad sommar på.

BildKlubbfjärilarna var mycket uppskattade av eleverna. De blev jätte glada. De fick varsin poesibok inslaget i guldpapper också. Under hela terminen har eleverna övat sin handstil genom att skriva poesiverser i sina klasskamraters böcker. Vilket minne det blev för eleverna. Nu har de en poesiverser från varje klasskompis i sin bok, men en teckning vid sidan om och hälsning. Poesidikterna fick de välja ur ett häfte som vi tryckt upp. Ett fint minne. Nu hoppas jag att mina elever får ett riktigt härligt sommarlov och till hösten blir det dags att tillsammans utforska mellanstadiets kunskapskrav. Och massor med digitala verktyg kommer jag att blanda in i min undervisning. På onsdag kommer jag att vara med i kommunens IKT grupp för att skapa en IKT plan. Det blir ett spännande avslut innan min semester.

Kommentera

