Snart sommarlov

Snart dags för sommarlov.Några dagar kvar. Jag har haft en fantastiskt rolig termin med förmånen att få arbeta som förstelärare och kunna få fördjupa mig extra i digitala verktyg i skolan. Det har varit roligt att få besöka alla klasserna i mitt område och få arbeta med säkerhet på nätet. Kul att få köpa in ipads och leta efter bra appar att ladda in från appstore. Ännu roligare att sedan få prova tillsammans med sina elever. Infomentor har också varit ett roligt arbeta att få göra tillsammans med kommunens infomentorgrupp. Roligt att få vara med och visa föräldrar på föräldramöten till infomentors familjewebb och dela ut inloggningar till alla elever på mellanstadiet. Under terminen har jag läst boken att lyckas med digitala verktyg. Kan rekommendera den som ett lästips.

Tankar och ideer om det fortsatta arbetet inför nästa läsår har redan satt igång hos mig. Som person är jag kreativ och full med ideer. När nya saker dyker upp inom t.ex skolvärlden ser jag alltid möjligheter och känner en nyfikenhet att prova. Jag sätter aldrig upp hinder för mig själv innan jag provat. Allt man provar är inte bra, men jag går in med positiva tankar inför nya moment och skaffar mig själv en erfarenhet för att sedan utvärdera om det var bra eller dåligt att använda för mig.

Jag hittade ett citat på facebook från en sida som heter Att överlista Jante av Tomas Gunnarsson som löd så här; Det tar oftast längre tid att beklaga sig för något som ”måste” göras, än den tid det tar att göra det. Inom skolans värld är det mycket som ”måstes” göras, då försöker jag( i de flesta fall) se möjligheter med alla måsten och då blir det något riktigt bra.

Under sommaren kommer min blogg att vila lite. Den får också ha lite sommarlov, men blir jag sugen på att skriva lite eller kommer över något intressant som jag vill dela med mig, så kan jag nog inte låta bli att skriva lite på min blogg. Och några inlägg till hinner jag nog med innan sommarlovet börjar. 🙂

 

Kommentera

