http://frokenasa.wordpress.com/2014/06/06/en-digital-betraktelse/

http://frokenasa.wordpress.com/2014/06/06/en-digital-betraktelse/

Delar med mig av en länk som handlar om en digital betraktelser. Intressant läsning. Skolan behöver hänga med i utvecklingen inom IT och vi som pedagoger behöver vara insatta för att kunna vägleda våra elever i den digitala världen, precis som de behöver pedagoger och vuxna som vägleder barnen i kunskap och socialutveckling. När man använder den digitala tekniken har man tillgång till hela världen när man är ute på nätet.  Då tycker jag att det är viktigt att vi pedagoger i skolan är insatta i den digitala tekniken. Jag har under den är terminen som förstelärare besökt alla klasser på Vilboksskolan, Jämshögsskola och Gränumsskola och undervisat i säkerhet på nätet. Jag har använt materialet informationssäkerhetsskolan, nosa på nätet och ett arbetsmaterial för mellanstadiet jag <3internet. Jag har även delat ut materialet till klassernas pedagoger. Jag ser framemot nästa läsår där jag fortsätter med att arbeta med digitala verktyg i mitt försteläraruppdrag. Ett roligt arbete och det har varit uppskattat bland eleverna.

2 thoughts on “http://frokenasa.wordpress.com/2014/06/06/en-digital-betraktelse/

Kommentera

