Elevinloggningar i infomentor

Som jag berättat i tidigare inlägg så är vår kommun i gång med familjewebben i infomentor. Jag jobbar på med implementeringen av infomentor i mitt försteläraruppdrag. Idag har jag besökt åk 4,5 och 6 på Vilboksskolanoch visat dem infomentor hub. De har fått sina egna inloggningar och jag har suttit en till en med varje elev och loggat in och hjälpt eleverna att byta lösenord som de nu kan använda. Eleverna gillade programmet och klickade runt i hubben efter information. Jag hoppas att de nu hemma sprider infomentor vidare. Föräldrarna har erbjudits föräldramöte och inloggningar, men alla har ännu inte hämtat ut sina inloggningar. Förra veckan hjälpte jag till på Jämshögsskola i åk 6, så de fick sina inloggningar. Nästa vecka får resten av mellanstadiet på Jämshögsskola sina elevinloggningar. Min eftermiddag spenderade jag med en kollega från Bromölla kommun där vi utbytte IT tankar och visade varandra hur vi jobbar. Jätte roligt att få dela med sig till andra.

2 thoughts on “Elevinloggningar i infomentor

Kommentera

