Moovly

http://www.moovly.com/usergallery/4df04351-fb5e-31b5

Jag har provat att göra en pedagogisk planering i programmet Moovly. Moovly är ett program där man kan skapa små filmer och presentationer. jag funderade på hur jag skulle kunna använda mig av programmet i min undervisning och kom på att jag kunde prova att göra en presentation av en pedagogisk planering för elever och föräldrar , så att det blir tydligt vad det är vi tränar på i skolan. Jag tror på att dela pedagogiska planeringar med föräldrar för att öka måluppfyllelsen hos elever. I programmet infomentor delar vi pedagogiska planeringar på familjewebben, men ibland är det mycket text att läsa och förstå, så därför tänkte jag prova med en liten animerad film istället. Klicka gärna på länken ovan och kika in på min pedagogiska planering för subtraktion för åk3. Denna gång har jag gjort med animering och text och valt bort att lägga till ljud. Det får bli mitt nästa projekt. En Mooovly med ljud, animering och text.

Kommentera

