Tips till bildlektion.

image

image

imageimageMin kollega Marie är mycket duktig på att hålla bildlektioner. Hon har visat mig en blogg från bildlararen.wordpress.com där det finns många fina bildlektioner tips. Vi har arbetat med två av tipsen vi fått från denna blogg. Det är om konstnären Edward Munck med tavlan Skriet och idag arbetade vi med konstnären Picasso. Marie hade förberett lektionen på smartboarden där barnen fick följa Picassos olika konstverk i ett bildspel. Sedan var det dags att rita och måla egna bilder. De blev jätte bra. Att följa olika pedagogiska bloggar är ett jätte bra sätt att utveckla sig själv som lärare, få nya tips, tankar och inspiration. När jag skriver här på min blogg hoppas jag att någon har nytta av det jag delar med mig, samtidigt så reflekterar jag själv kring mitt eget arbete som jag skriver om. Att blogga och att följa bloggar är inspirerande på båda håll. Här delar jag med mig av lite bilder från dagens bildlektioner med temat Picasson och som digitalt verktyg var smartboarden, dokumentkameran, bildlärarens blogg och youtube ett bra inslag för att genomföra lektionen.

V

Kommentera

