Moovly

Det finns ett program på nätet som heter Moovly. Där kan man skaffa sig ett konto och göra egna små filmer. Jag tycker att det låter spännande med att ”flippa” klassrummet där man gör små instruktionsfilmer och t.ex lägger ut på you tube eller delar med sina elever. Jag provade lite med programmet Moovly. Jag testade att göra en pedagogisk planering om subtraktion som jag tänker dela med eleverna. Det var lätt att göra och jag tycker att det finns fina effekter till bilder som man kan välja. Man kan lägga till ljud också och prata in t.ex instruktioner. I denna lilla film om subtraktion valde jag att inte göra något ljud till utan bara skriva text och använda mig av animationer.Tanken är att eleverna ska få en förförståelse för vad de ska lära sig om subtraktion och att de får ett par exempel. Hemma kan de sedan titta flera gånger för att som hjälp att förstå begreppet subtraktion. Nu ska jag prova att lägga ut den på youtube för att senare dela den här på min blogg.

 

 

 

Kommentera

