Infomentor hub

Många föräldramöten har det blivit denna veckan. Nu är det dags för vår kommun att öppna upp familjewebben för alla skolor. Jag har som förstelärare haft hand om föräldramötena där jag tillsammans med skolornas rektorer presenterat infomentor som familjewebb. Vi har visat en film från infomentor. Mötena har gått bra och de föräldrar som var där verkade nöjda när de gick från informationsmötet hem med sin inloggning i handen.
► 4:53► 4:53
http://www.youtube.com/watch?v=62pZ2t4cd2s
12 nov 2013 – Överfört av InfoMentorSverige
InfoMentor Hub är den nya ”ingången” till InfoMentor för elever och … InfoMentor Hub (film …

Den är filmen har vi visat för föräldrarna. Vi pedagoger har använt programmet länge till skriftliga omdömen, bedömning, IUP, åtgärdsprogram och betyg. Det som blir nytt för oss är att vi gör veckoplan (veckobrev/månadsblad) i infomentor och vi gör frånvarorapporteringen i programmet. Det går ganska snabbt att lära sig, både att skriva veckoplan och rapportera frånvaro. Det handlar nog mest om att få in en rutin att göra det. Jag hjälper mina kollegor när de stöter på problem och jag ingår i vår kommuns infomentorgruppen där vi hjälps åt att implementera programmet hos pedagoger, elever och föräldrar. Jag tycker det är ett roligt uppdrag. I början tar allt lite tid innan det flyter på.

Kommentera

