http://www.ufn.gu.se/aktuellt/nyheter/Nyheter+Detalj//gott-resultat-nar-larare-handleder-varandra.cid1209992

http://www.ufn.gu.se/aktuellt/nyheter/Nyheter+Detalj//gott-resultat-nar-larare-handleder-varandra.cid1209992

Kollegialt lärande. Tycker det är bra. Jag försöker vara inspirerande kring min undervisning och dela med mig av mina pedagogiska tankar. Jag tycker själv om att få tips av mina kollegor. Idag har jag hjälpt till att visa mina kollegor hur man skriver en veckoplan i det digitala programmet infomentor inför öppnandet av kommunens familjewebb. Allt börjar hos sig själv och i ens eget klassrum. Våga prova och vara nyfiken på att utvecklas. Som lärare lär man sig något nytt varje dag och det gillar jag med yrket. Det finns hela tiden något nytt att ta sig an. Det är också viktigt att som lärare vara uppdaterad kring t.ex digitala verktyg eftersom vårt samhälle går i en rasande fart med digitalisering och skolan behöver följa med i samhällets utveckling. Jag känner att det är svårt att vänta med t.ex digitalisering för då blir det ännu mer att ta in och lära sig. Ett kollegialt lärande är bra för då kan man lära och hjälpa varandra.

Kommentera

