http://isa.msb.se/?SkipIntro=true

http://isa.msb.se/?SkipIntro=true

Idag har jag haft lektioner i åk4,5 och 6 om säkerhet på nätet. Eleverna besöker nätet dagligen i olika forum och det är viktigt att de får information om vad som gäller när man är ute på nätet. Vad är sant eller falskt på nätet? Kunna var källkristisk. Vem är källan. Tänka i banorna: VEM, VAD och VARFÖR när man söker information på nätet. Vad får man lov att skriva/lägga ut på nätet?

Jag använde mig idag av informationssäkerhetssolan. Länken dit har jag delat här på min blogg. Eleverna var aktiva deltagare i diskussionerna efter filmerna. Ett bra material tycker jag och lätt att använda.

Kommentera

