Starta dagen med massage!

Första dagen på jobbet efter sportlovet. Jag möttes av glada barn och vi startade dagen som vi alltid gör, med massage. Jag har massage i klassrummet varje morgon. Jag lärande mig det av en kollega på en annan skola som jag jobbat på. När jag flyttade till Vilboksskolan tog jag med mig det konceptet och har gjort det varje morgon i mina klasser. Jag har nedsläckt i klassrummet och lugn musik på. Tjejerna masserar tjejer och killarna masserar killar. Om man inte vill ha massage tackar man nej och vilar bara över bänken en stund. Jag berättar en massagesaga och eleverna gör rörelse på kompisens rygg efter sagan, sedan byter de plats. När massagen är slut tar de varandra i handen och tackar för massagen. Det tar ca 5-10 minuter varje morgon och det är guld värt. En lugn start varje morgon och samtidigt en kompisrelaterad övning. Det är sällan någon tackar nej till massagen. Jag kan rekommendera denna klassrumsövning.

En annan positiv sak på vår skola var att idag hängde det smartboards i allas klassrum. Tidigare har vi haft i några klassrum, men nu har alla fått. Jag har haft smartboard i två år och skulle finna det svårt att vara utan. En helt ny värld öppnar sig i klassrummet när man har tillgång till smartboard som digitalt verktyg. Tre stycken dokumentkameran har vi också på vår skola till våra smartboard. Också ett fantastiskt bra verktyg att använda.

Härligt att vara tillbaka på jobbet med ny energi efter sportlovet.

Kommentera

