http://animoto.com/play/SiIfWe94e7VyMsgPDeruCw

http://animoto.com/play/SiIfWe94e7VyMsgPDeruCw

Dagen innan sportlovet! Vi började vår dag med att äta varsitt geléhjärta och fira lite alla hjärtans dag. På smartboarden hade jag använt funktionen figurer och kopierat lika många hjärtan som barn och skrivit deras namn i. Sedan googlade vi på Valentin och läste om helgonet Valentin.

Efter det arbetade vi klart med domherren. Vi skrev klar vår fakta om domherren. Gipsfåglarna vi gjort, som jag visat i ett tidigare inlägg är nu fint målade i domherrens färger. Med Ipaden fotograferade vi våra fåglar och hjälptes åt att göra en presentation i animoto på samma sätt som vi gjorde under gårdagens lektion med vinterbilder. Det finns i mitt förra inlägg. Vi hämtade också en ljudfil på domherrens läte och lyssnade på. Länken jag delat är ett animotobildspel på elevernas gipsdomherrar. Med det bildspelet önskar jag alla ett trevligt sportlov!

Kommentera

