http://spellararen.wordpress.com/2013/09/18/4-anledningar-till-varfor-ditt-barn-inte-ska-spela-gta-v/

http://spellararen.wordpress.com/2013/09/18/4-anledningar-till-varfor-ditt-barn-inte-ska-spela-gta-v/

I skolan verkar jag för pedagogiska digitala verktyg, men som ett komplement och som ett hjälpmedel till övrig undervisning. På barnens fritid är det ett föräldraansvar att hjälpa sitt barn i den digitala världen med internet och spel. I skolan vill jag verka för att upplysa eleverna och föräldrarna om vad man får och inte får göra på nätet och arbeta med säkerhet på nätet med eleverna. Jag vill ge eleverna verktyg att tänka källkritiskt när de är ute på nätet , men också uppmana föräldrar att hålla koll på vilka sajter barnen besöker. Det är inte bara ute på internet som den digitala världen för barnen finns, det handlar också om spel till x-box/pS3/WII som barnen använder flitigt på sin fritid. Jag arbetar på en F-6 skola där alltför många barn pratar om spelet GTA V. Jag har bifogat en länk från spellärarens blogg om detta spelet. Spelet har 18 årsgräns. Länken från spelläraren handlar om 4 anledningar till varför ditt barn inte ska spela GTA V. Ta gärna del av länken. I mina ögon är det inget spel för barn.

Kommentera

