http://www.skolappar.nu

http://www.skolappar.nu

Lite läsning om användbara appar i skolan.

Själv tycker jag det är bra med Ipad i undervisningen. Mina elever blir lite extra motiverade när de arbetar vid Ipaden. Bland annat färdighetstänar eleverna de fyra räknesätten med hjälp av bra matematikappar. De övar ca 50 tal på bara några minuter, som annars hade tagit minst en matematiklektion att göra i en vanlig matematikbok. Matteboken är också bra och används flitigt, men undervisningen behöver varieras. Hos mina elever ökar motivationen med Ipad. Jag har smartboard i klassrummet och ibland kopplar jag en Ipad till smartboarden med en adapter, då kan vi alla i klassen tillsammans arbeta med t.ex en matematikapp. Blandannat brukar vi spela mattebingo. Ett spel som uppskattas av eleverna och de tränar huvudräkning samtidigt som de har roligt tillsammans.

Kommentera

